divendres, 16 de setembre del 2011

No hi seré...



Fa uns dies vaig fer un calendari d'activitats indicant les que podría anar, les que no i les que em podría passar de ser possible; però hi ha canvis. Amic Beto tindrás que anar sol el dissabte al matí, al Torneig de Ràpides de Diagonal-Bac de Roda (no faltaré però, a la tarda, quan es disputi el Torneig Social Actiu Sant Martí 2011). És una llàstima ja que he estat en quasi totes les edicions d'aquest campionat, on sol haver un molt bon ambient. A més a més sempre em ve de gust saludar a la fantàstica gent de la Cooperativa Bac de Roda, on fa anys havia fet teatre en el seu local. No passa res, ja passaré a saludar un altre dia, sempre que la salud m'ho permeti.


Recordo moltes anècdotes d'aquest popular Torneig de Festa Major i us explicaré una. Abans que l'organització passés al Colón (aquest any, per cert, ja no el fa), ho montava el Casal d'Avis del Taulat que tenía una petita sala d'escacs (a la Rambla del Poblenou) on es feien puntualment campionats. Una vegada el senyor que duia el material va aparèixer 45' tard. Anava sol i carregat pobret, semblava que l'havien deixat penjat. L'ajudo a montar-ho i de sobte mancava un rellotge a una de les taules. Evidentment jo vaig seure on no hi havia rellotge per que tothom en tingués (preferia pringar jo) quan l'home em diu "Si d'aqui 10' no ha guanyat ningú son taules". Quin ensurt!!! En tot cas s'hauría de verificar si algú de ventatge guanyadora, no? I això si no es pot espera a que clogui una altre partida, amb el mínim retard possible. Ja anava "cagadet" ja que qui perdés peça podria "penjar-se" a pensar fins que passés l'estona. No saps mai qui et pots trobar, je, je. Li vaig intentar explicar però l'home estava atabalat, així que vaig tenir que anar a tota pastilla; el meu rival no federat al-lucinava de la vel-locitat que duia i no entenia res. Vaig guanyar la partida en 2' i després li vaig explicar al meu adversari els fets. Vam compartir una estona de riotades. Bé em faig gran, je, je.


Així doncs molta sort Beto, a veure si guanyes o el Godesard que també s'ho mereix. Ja m'explicarás com ha anat amb l'esperança de tornar l'any que vé.